PUTRAJAYA 13 Nov. - Jurusan sains robotik mampu dikembangkan ke peringkat lebih tinggi di negara ini apabila ia semakin mendapat tempat di kalangan pelajar sekolah.
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, ini dapat dibuktikan apabila pelajar Malaysia muncul juara keseluruhan pada kejohanan World Robot Olympiad (WRO) 2009 di Pohang, Korea Selatan baru-baru ini.
''Saya bersyukur serta bangga kejayaan itu telah berjaya meletakkan nama Malaysia di persada dunia.
''Ini bermakna pelajar Malaysia mempunyai tahap keupayaan yang tinggi dalam bidang fizik dan robotik malah lebih baik daripada negara maju," katanya.
..... ............................
......................
Kejohanan itu disertai oleh 217 pasukan dari 24 negara.
Enam pasukan negara adalah dari Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Jalan Davidson, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) St. Francais, Melaka dan SMK, Methodist, Tanjung Malim, Perak.
**************************************
Gua baca lapan kali.Lapan kali!. haram takde langsung nama Manov.Padahal Manov la yang bawak budak budak tu naik bus buruk Optimus Prime beliau masa nak pegi bertanding peringkat kelompok awal awal dulu.
Esok gua ingat nak pegi kompelen dekat pengetua.Patutnya Manov jadi ketua jurulatih, dia lagi berkebolehan dalam selok belok robot ni.Gua saspek mee kari percuma pun Manov tak dapat nak merasa.
Nasib lu la Manov..
Ok,
Esok gua pegi Bangkok, ada bisnes ayam sikit. Budak budak ladang kelapa sawit kawasan Hulu langat lu orang jaga line elok elok.Kontena ayam gua mendarat sana dalam minggu depan.
Lagi satu, lu orang doakanlah gua supaya tak tersesat jalan semasa menikmati pemandangan siam disekitar PatPong. Gua dengar Aquarium kat sana ada ikan besar manusia.Harapnya budak budak ni tak kelentong gua.
Dan pada sapa nak kirim barang, kirim lah bersama duit, setakat kirim guna air liur, gua boleh tolong kirimkan air liur juga la pada peniaga PatPong.Hehehe
Chow..
Sawadikhaap!!!
***************
UPDATED:8.00 am
Gua di KLIA ni, baru gua tahu Kapalterbang gua akan lewat selama 4 jam..
Gua ada 3 pilihan sekarang:
1. Bertafakur di sini selama 4 jam
2. Balik Tanjong Malim pekena tido.
Atau...
3. Masuk pintu sebelah, naik penerbangan pergi Copenhagen yang nak jalan lagi 30 minit.
Gua nampak..pilihan nombor 3 ni paling bijaksana..