Tuesday, July 21, 2009

Ujian Ujian Yang Gua Kena Hendel

Ada tiga perkara yang merungsingkan gua sekarang ni:

1. Anak sulong gua buat perangai cemburu tahap guling guling terhadap rival baru dia yang baru umur tiga hari.Sikap cemburu yang amat memenatkan gua dengan tektik cemburu yang gua konsider berat kepada sifat kejam dan sadis.

2. Internet konnection.Gua sudah dipindahkan ke rumah mak mentua gua.Di sana takdak internet.Gua mati kutu.Tak kan lah gua nak berulang alik ke rumah gua hari hari?,gua belum gila nak buat kerja macam tu.

3. Gua dah habiskan puasa tiga hari.Lagi sembilan puluh tujuh hari.Pergh lama sungguh!!,kurus kering la badan gua.

Kalau lu orang jadi gua,apa jalan lu orang nak selesai?,

*****
p/s: Gua kena blahh dulu..tak boleh lama lama.Tadi gua cakap pada bini gua nak keluar pegi beli gula sekejap saja.Dahla intenet sini pakai dial-up 1515, kerja jurassic tak masuk akal di tahun 2009.Sebijik macam gampang!

-SaiberKafe Ah Chong,Jalan Ketoyong-

38 Nasihat Ikhlas:

Ieda said...

biasa ar tu ank ko nk guling2..hehehhe...lagi satu aku rasa lg baik ko sbr erk posa tue...aku yakin lagi lama...lagi berkat idup ko..hahahhahahaha jgn tension....tapi aku nk ckp gak padan muka...hahhahahah(gelak jahat)...

ai said...

Aku sangat2 bersimpati ngan kau! muahahahahaha..
wei, jgn sampai air naik pala udah. kwang3.. :P

Kaseh said...

apa yg lu bleh buat ialah.. sabo je la....:)

Lizzam said...

1. like father like son...so payah nak citer...lu sorang je tau

2. pakai la 3g...jgn kedekut..haha

3. pahala beb...

Hidemichi said...

no.1 tu biasa,
no.2 tu biasa-biasa,
no.3 tu luar biasa!

NenekPenne said...

kalau air nak kepala, jangan buang air merata2.... ha ha ha....

gua simpati dgn fateem yang jeles tahap gaban tu... sebab semua keprihatinan telah tertumpah pada si kecil 3 hari tu...

jaga2 ya... jangan abaikan fateem ok! teruskan usaha lu untuk main masak2 sama fateem...

export kat gua laa....gua jaga itu fateem... (yelah tu)

ddyana said...

cakap kat fateem,dia ada esisten chef..xlah bapak dia truk sangat nak masak...

@deyLL@ said...

knape kena pose sampai 100 hari..?

a kl citizen said...

banyak2 istighfar....

=)

sEmut said...

sabar tu separuh daripada iman, lu tau tak berapa besar separuh iman tu?

Luca De Ketiak said...

bro, tlg ar wat satu entry khas utk weblog baru gua. gua request ni!

cosmicmalaysia.blogspot.com

Tq!

aslina said...

cybercafe guna dial up 1515?
tampar kepala tokey tu 15x...

umah mak mentua ko ader line tepon tak?
try guna 1315...takde la sakit hati sangat dari 1515...ujung bulan bayar...abeh citer...

ciktembun said...

baru 100 hari...
rilekla brader.
perjalanan masih jauh.

Noorlaila Mohamed Nor said...

yea nanti baby dah boleh main masak2 fateem tak guling2 lagi
:)

fallen angel said...

weyh, asal lu berpuasa lama sgt.. ni puasa marathon ke apa?

nway,gua byk nak ckp sejak gua baca entri2 lu ni tapi gua rasa mcm lu tau apa gua nak ckp so takpela. gua gelak je la sbb kelakar k. rare la.

Ejump said...

asal ek lu kne pose 100 ari?
klo lu ehem2 time pagi ramadhan pn juz 2bulan je kne pose..
wonering~~~....hurmmmm...

DeeN said...

Salam,
Gua datang nak makan kenduriiiiii...!!

Err..maybe AhChong tuh memang kedekut tahap gaban zaman Jurassic kot. Hahak!

langkasuke said...

perkara 1 dan 2 tu gua agak setuju jgk kalau lu runsing. tapi yg ketiga tu tak patut lu runsing beb. ape kata lu tambah pulak 100 hari untuk tahajjud tiap malam. peh, lg king..

gua yakin semua masalah lu hilang..

wani_g said...

salam..nk bg pdgn sket mgenai mslh yg no 1 encik(hehehe)...keadaan ank en x serius..malah normal je..dia mgalami keadaan yg dipggil Rosotan(dlm istilh kaunseling menurut teori psikoanalisis Freud).rosotan adlh Satu proses di mana seorang individu dalam keadaan yang tertekan akan mengguna gerak balas yang biasa dilakukan pada peringkat awal perkembangan personalitinya.Rosotan berlaku bagi mendapatkan kepuasan yang sedia ada dalam tahap bawah sedarnya.

Contohnya, seorang kanak-kanak yang baru sahaja dapat seorang adik akan merosot tingkah lakunya, seperti tidak membuang air dengan teratur tanpa mengingat latihan yang sudah dilalui ataupun slalu buat perangai.Dalam keadaan ini, kanak-kanak tersebut rasa terancam dengan kedudukannya yang selamat dalam struktur kekeluargaan.

dia cuma nk perhatian je tu..

azleya in the house said...

heheheh...
bro, sempat lg menyinggah kt cybercafe AhChong cap ayam...hik3
g la tgk ank 2..
kang tkot yg sulung 2 tgh bergusti gn adik brunye 2...
hik3

naqiubex said...

Lor.. susah la anak camtu... harap besabar..

IZWAN SHAHMIN said...

Alhamdu4JJI, dah dua anak dah (^__^)

..nOWa.. said...

tahniah kpd isteri bro, bro dan fateem..juga atok dan neneknya..juga kepada semua..gua tabur bedak johnson&johnson, gua tiup..semoga sampai bau dekat lu..

noBody said...

no 1 - lu kene adil la haha klu dia guling2..lu pn guling2 same br dia tau..lu ngh main ngn dia haha
no 2 - apa slhnya sesekali rs ssh..ms ni la lu leh pikir ade org lain lg ssh..mngkin dulu lu gelakkan org pakai line slow tp skg lu gelak kat diri sndri haha

no 3 - pose 100 hr pun utk lu gak.. lu nak pakai lama kan kene la kualiti kontrol haha..
jln pintas kan ada..sesakli short cut la hahaha

tasikmerah said...

wah. dapat baby baru yek...? tahniah.

apei said...

ujian ke-3 paling berat gua rasa.

jo said...

ahaha....
pegi beli berodben la brader..

noor afzan said...

ahahaha~
besa la tuh..
nak2 sama gender..
mesti cemburu la kan~

xper..
lu update sikitpun jadi ler~

api said...

sabar la bro...
dgaan lu tu...

Medi said...

puasa?oh puasa 'lain' tu..

paiseh said...

berapa ah chong bayar lu wat iklan nih..??

abuyusof said...

malas nak komen.. takut tahun depan baru lu dapat baca..

ohmiena said...

lu nazar puase 100 hari ke? lu mmg suami terbaek!

s@yangh@sni said...

teruskan sajer niat yang telah termeteri itu...
jangan banyak songel..
dan beri perhatian lebih kat si sulung..
sesungguhnyer kejelesannyer itu angkara ibu dan ayahnyer jua...

n a r d indie winkie said...

nape kena pose 100 hari nih? lama tu nak ganti. nasib baik tak pose setahun

Anonymous said...

inesen sungguh budak2 yang reply kat post nih..
puasa 100hari tu bukan dari lapar dan dahaga sayang-sayang oi...
alahai...sengal sungguh nak cerita.

sharamli said...

pindahkan je makmentua...

am_meena said...

owh.. paham2.. mane aku tawu le. engat nazar puase 100 hari sbb dpt anak lagi. pe da.