Sunday, April 24, 2011

Kalau bukan sekarang....


Kalau bukan sekarang..
Akan sampai juga suatu masa..
Masa yang kalian mulai faham..
Masa yang kalian melihat kawan, atau mendengar cerita dari kawan..

Kalau bukan sekarang..
Akan sampai juga suatu masa..
Masa yang kalian makan sudah cukup lima kali sehari..
Masa yang kalian pergi kerja mencari rezeki untuk kereta dan rumah sendiri..

Kalau bukan sekarang..
Akan sampai juga suatu masa..
Masa kalian memiliki isteri atau suami, dan punya anak sendiri..
Masa yang hiruk pikuk dengan susu, pampers, taska dan orang gaji..

Kalau bukan sekarang..
Akan sampai juga suatu masa..
Masa yang kalian di uji Tuhan dengan sakit dan kehilangan..
Masa yang sering terjadi di saat kalian tidak memikirkan..

Kalau bukan sekarang..
Akan sampai juga suatu masa..
Masa yang kalian mula berfikir tentang hari hari mendepan..
Masa yang sangat merisaukan dek kerana kurangnya persediaan..

Dan...

Kalau..

Segalanya adalah sekarang...atau sebahagiannya adalah sekarang, atau secebisnya adalah sekarang...atau sebarisnya adalah sekarang..

Maka intailah kepada aku jangan ada seurat malu..

Dan tenunglah kepada aku agar bisa dapat aku bantu..

Nescaya aku tidak akan menjauhi kalian..

Walau aku sering dijauhi dan dicebek pada waktu yang terdahulu..

Kerana di sini, atau di luar sana..

Tiada lain, melainkan satu..

Aku adalah amanat pada semua!


****

Takafulman
24 April 2011

18 Nasihat Ikhlas:

Anonymous said...

1st!!
:)

fairuz said...

ohohoo

hanisah said...

2nd!hehe

Anonymous said...

gua sgt sedih der...

Mira Hana said...

pergh menusuk..

puterajejawi said...

asmkm bro, terasa terhibur hati saya yang rindu bila dapat menjenguk kembali blog yang menarik hati ini....

husairi zulkifli said...

masyuk gak sekali sekala kena ceramah camni...huhu

-zAp- said...

nak promote takaful ka?

Mat said...

puisi pancing takaful. Cis!

ayobkelubi said...

pergghhh lu punya PROMO mmg lain macam!.

Abang Ben said...

bro, macam dah takde prospek je kerja kat Petronas ni... ke camana?

We always forget the core.

BajuKurung said...

menikam jiwe nie.. nie klu x dpt top 5 dlm takaful xtau la gua nk kate ape.

Naim Bahari said...

bila gua dah ada dua juta gua beli takaful lu

Hulubalang said...

hehe..aku senyum lagi....

oranglidi said...

hehe... igtkan ape tadi.

kidot said...

cilakak! ni iklan paling best aku penah baca!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kalau bukan sekarang bila nak kumen

faheypairan said...

masuk puisi pantas pendek laaaaa kalao beraniiii..heheehe