Wednesday, November 17, 2010

"Is on the occassions of happiness, killing animals are necessary?"


Gambar dirembat dari sokernet.

"I DONT SACRIFICE THE GOAT &THE COW TO GOD BECAUSE KILLING ANIMALS FOR RELIGIOUS RITUAL IS BAD!!"

Ayat di atas gua jumpa di facebook, tengok cara budak melayu ni belajar tinggi juga.

facebook, salah satu perkara baik yang kita boleh pelajari ialah dapat mengetahui apa yang orang lain fikir dan apa yang orang lain percaya dalam pelbagai hal, termasuk hal hal yang bersangkut paut dengan agama dan persoalan akidah.

Sekarang kita nak cerita macam mana dengan budak budak liberal ni,

Siapa nak tolong gua jawab?

ke kita nak jawab pakai penendang?

37 Nasihat Ikhlas:

fatt said...

dia ni kapir ke muslim?
klu muslim meh buh penendang berjemaah...

g0m0k9enDek said...

ok. join.

Anonymous said...

ini bdk kasi antr dok kt plestin.. gua knfem dye sniri g smblih bnatg.. bodo kcik2 xnk mmpus.

SUXX said...

payah pemikiran bdk ni. semuanya datang dari Allah S.W.T dan hakNya jugalah sesuatu benda itu.



ok , mlm ni baru aku tahu hukum bunuh Babi tu sunat.

redballerina said...

semoga cepat terima hidayah

citahrudin said...

mungkin jugak beliau jenis yang jenis terlebih makan daun

maka ada eloknya bagi penendang sedas-dua

lepas tu baru bagi ilmu sama dia.

cik sophia kirai said...

ooo kire u dont eat goat n cow la ye budak???chicken also??u dont eat double cheeseburger lah??or kfc??kari daging mkn x?ayam masak merah yg sedap??daging masak kicap yg lazat?pon x mkn??

oooo budak ni vegetarian ek...

fikiranlicin said...

mana mari ini budak? mari gua 'sunat' kan beliau..

..nOWa.. said...

penampar jepun pun relevan gak..

R said...

tendang jer laju2...
wlupun tak sempena perayaan, macam lah selama ni dia makan sayur jer...

Kap said...

ajak masuk sokernet, kita "timbang" ramai ramai.

Pala Maldini said...

setuju! Penendang secara berjemaah!

Raja Fiqri Fauwaz said...

rasa macam nak jadi kanibal pulak..

Anonymous said...

bodoh piang punye budak..haha...

ape yg kita buat..bukan utk tuhan pun...maksudnya....not for god..sape kita nk buat sesuatu utk dia..semua tu utk kita..keh keh..

ke aku slh jugak?hehehe

sila betolkan..

-akubudakpahang-

mls nk login

Lann Shaukani said...

Gua rasa dia ni jenis cina bukit (kalau dia ni cina) pastikan dia pegi kelas agama untuk didik dia sejarah Hari Raya Qurban.

Atau kita boleh korbankan dia ramai2?

nurkhalishah said...

takyah jawab dengan oral atau psycho, kang die reverse balik sebab otak kanan kiri dia dah kebal dengan kanser munafik, elok suruh malaikat maut bagi salam je...

Haris Khairuddin said...

salam. kadang2 aku konfius cmne puak2 cmni leh kuarkn stetmen2 cmtu. dlu kat skolah dorg x diajar ke pasal islam???
etceli setiap yg Allah perintahkan hambaNya buat, bukan sbb Allah nak benda tu. besides, Allah xperlukan pun semua tu. even binatang korban. just Allah nak uji sejauh mane keimanan hamba Dia. n Dia nak bezakan orang yg beriman (sbb buat perintah Dia) dgn org yg kafir (cam puak2 yg berani kuarkn stetmen tu).
n lg satu, korban ni disyariatkn sbb nk igt balik peristiwa nabi ibrahim n ismail dlu.
sekian.

Maslina Suaid said...

Dia kurang pengetahuan ni, kesian dia...

Anonymous said...

Saya melihat ramai pengkomen di sini hanya tau kutuk sahaja.

Adalah lebih baik sekiranya diberi penerangan dan penjelasan, itulah sebaiknya.

Jangan kita sesuka hati mengutuk dan merendahkan orang lain, sedangkan kita pun tak pasti dan hanya ikut-ikut sahaja (harap-harap tak la yea?).

Nanti kalau dia tanya balik, korban itu wajibkah?

Anda semua nak cakap apa?

sinaganaga said...

kawan2 kita pun ramai yang liberal juga, jef! walaupun tak sebut pasal tak suka korbankan lembu - bab2 lain adakalanya terlepas juga dari mulut mereka. amacam? kita nak kasi penendang juga ke, jefri?

FdausAmad said...

Cilakak jend!, mcm mana boleh jadi jefri pulak?

Gua tau tu..ini Plato kata,

"Pukul anak sindir menantu"

aBah said...

Assalamualaikum..Anonymous November 17, 2010 8:47 PM bukan semua pelawat mengutuk. Ada juga pelawat yang memberikan komen dan penerangan yang jitu.

Juga harap dapat tuan berikan sedas 2 das penerangan skali..

aBah tolong jawab bp empunya blog

hariz chacho said...

takda idea nak tulis status lain kot. apa pun doakanlah hidayat untuk dia dan yang sewaktu dengannya. semuga terbuka hati untuk berkorban tahun depan.

Anonymous said...

hantar dia sekolah pondok

cikpia said...

aku nak join sedekah penerajang kat budak tu.....

speedrider said...

mungkin hari2 dia cuma makan bijirin.

.Gory. said...

Tak guna belajar tinggi tinggi kalau tak pernah kene terajang untuk pengajaran

pembaris said...

bagi tendangan percuma di luar kotak penalti

terbangz said...

hmmm..kena check dulu kitab apa dia baca. Dia baca kitab lain rasanya tu.

fiza sarawak said...

“It is not their meat nor their blood that reaches Allah: it is your piety that reaches Him…” (Qur’an 22:37)

Medi said...

nak ajar apa lagi kalo dah jenis terlebih pandai macam ni? ni kalo saidina umar pun dia pancung dulu ni..

suez said...

tanye budak tu, dia makan big mac kat McD tak?

talkIZcheap! said...

pukul buat penat je... kalau tak bleh nampak lebih dari yang tersurat (peristiwa Nabi Ibrahim dgn Nabi Ismail), maka aku rasa IQ dia sama dengan saiz kasut dia kot...

aku tak layan orang bodoh lagi membodohkan cam orang yang keluarkan statement tu, huhuhu...

p/s: my favorite animal is steak!

Deez said...

natang nih dr plenet mn nih? xkn die g kfc mkn coeslow ngan bun je?? adoyai...

Spetsnaz said...

"sembelih unta dan lembu untuk perut sendiri?takpe...tak makan kang mati...."

"sembelih unta dan lembu untuk tuhan?
MANA BOLEH!!BIDAAH NI!kan tuhan tak makan?so,buat apa nak korbankan binatang untuk tuhan?..."

memang facepalm kalo jawapan macam ni...

Sutera_suci said...

Hmm..tak sangka ade yang fikir mcm tu. Religious Ritual? Makk aihh

Mesti kechik-kechik dulu skolah cina pastu kelas agama selalu ponteng.

Nak jawab pakai penendang pun x boleh jgak, kena bg pendedahan dan penjelesan dulu

Kalo x faham-faham lagi, harus bagi penendang dan wajib bagi ayat ni sedas

" Sesungguhnya kami telah mengurniakan kepadamu ( wahai muhammad ) kebaikan yang banyak ( di dunia dan di akhirat ) oleh itu, kerjakanlah sembahyang kerana Tuhanmu semata-mata dan sembelihlah korban sebagai bersyukur) sesungguhnya orang yang bencikan engkau, dialah yang terputus (dari mendapat sebarang perkara yang diingininya )".

( Surah al-Kausar : 1-3 )

α.φ.a.k. said...

kalau ilmu quran ramai yg tak baca,ilmu logik budak darjah 3 pun senang tangkap: korban kan lembu tu signifikannya simbolik pada kesanggupun nabi mengorbankan anak sendiri,lantas penghargaan dari tuhan kerana kesanggupan baginda itu digantikan dengan keriangan daging kibas sebagai rezeki yg datang dari-Nya.

senang cakap,kan kita korbankan lembu kambing tu utk diri sendiri jugak utk makan dan dibahagi2kan pd saudara Islam yg layak? sejak bila pulak tuhan suruh korbankan lembu dgn kambing tu utk Dia?

simbolik pengorbanan tu yg convert jadi pahala (pahala tu pun utk diri sendiri jugak, itupun kalau budak ni pegang pada rukun iman la.)

budak ni tak salah,yg salah otak dia je,pasal pikir tak sampai.kalau muslim,kena azan kuat2 kt tepi telinga dia ni.