Wednesday, September 8, 2010

Rahsia menjelang raya


Gua di pejabat ni, bukannya ada orang, semua dah pulang ke kampung halaman.

Jadi sesuai sangatla gua cerita satu rahsia yang gua simpan sejak awal pagi tadi.

Gua naik bas dari Tg Malim atas ehsan pemandunya bernama Bohari.

Balik petang nanti ni entah macam mana gua tak rancang akal lagi.

Kalau hari hari biasa gua pejam mata je. Ini hari menjelang lebaran. Pejabat kosong nak pinjam duit pada siapa?, pada mesin air?

Dompet tak bawak pergi kerja menjelang raya bukanlah satu amalam yang baik. Kerja makan tuan nama dia.

Polis tahan Indon pun merata sekarang.

Macam mana sekarang ni?, macam mana?

18 Nasihat Ikhlas:

siggplus said...

raya dekat depo tahanan pun layan jugak

baru rasa dendang perantau.

+HaPaMJoHn+ said...

den nak kasi sepolo ringgit
memang tak cukup pegi tambang.

*cemas juga nih, sah-sah lah cikgu KKB kene amik ang bro, sambil tu soping-soping lagi kek majid jamek.

+HaPaMJoHn+ said...
This comment has been removed by the author.
+HaPaMJoHn+ said...
This comment has been removed by the author.
macha_sezs said...

benda2 macam ni kita kena bawa bertenang dulu bai, rancang teliti2.

dah try mintak derma kat FB?

AMMOSHAM said...

lu jangan tgk blue bai time pejabat kosong ni. huhuhu

missdicup said...

dah la muka nak macam pati dah ni..ekekeke

Lann Shaukani said...

Abeslahhh.. elok lak org takde.

fndrocka said...

pinjamlah kat cleaner..dorg mana cuti

Rabiatul Adawiyah said...

Bro, lu gadai lah apa yang patut. Hahaha.

Anak Dara Emak said...

pak guard ada kan? pinjam lah.

ateeka amer said...

rasanya bernas jugak idea mintak derma kat fesbuk. kawan sampai beribu, sorang singgit jadilah.

bobp said...

cari polis bantuan klcc yang namanya man berex... lu sebut nama gua, insyaAllah dia tlg lu... stakat tambang balik tu boleh rasanya.... itu pon kalo lu dpt carilah... tapi gua rasa cikgu kuala kubu blh dtg amik kot.. cuti dah kan? kata sayang laki.. tak gitu??

talkIZcheap! said...

mintak derma kat fesbuk tu kira chare jugak...

tp, tambang bas bleh bayar ngan CIMBclick ke?? huhuhu...

Apit said...

Mat, lu raya blk yan x..singgah pelita dlu pkena nasi kandaq sepinggan dua...

.s.o.f.i.a. said...

kalau ko raya kat depo jangan lupa inform... nnti aku pi melawat bawak kuih raya... =)

a little less conversation said...

pinjam ngn pakgad

janggout said...

lu tak try koyak2 baju ngan seluar pastu letak mangkuk dok lepak tepi jalan. dapat ngam2 lepas balik lu chow la. haha