Monday, July 19, 2010

Mesin Penimbang


Petang semalam.

Masa pergi pejabat ambik dokumen gua singgah sekejap ke mesin penimbang di depan Watson KLCC. Perut lapar rasa nak makan nasi, tapi apa apa hal kasi timbang dulu lah.

Gua naik atas mesin penimbang.

68kg.

Beritahu mesin penimbang dengan upah 60 sen.
Arahan suruh tekan 'Horoskop Hari ini' gua tak endahkan. Benda benda khurafat jangan dicuba cuba.

"Sesuai dengan muka" - gua bisik perlahan dalam hati sambil menguntum senyum.

***
Hari ni.

Gua sampai Bangkok tengahari. Terus menuju ke hotel. Gua dapati dalam bilik hotel ada mesin penimpang juga, tapi jenis dia lain sikit daripada mesin penimbang yang gua pekena semalam.

"Nampak gaya mesin penimbang ni ada semacam tak puas hati nak suruh gua repeat timbang sekali lagi ni" - gua tersenyum merenung ke mesin penimbang.

Apa apa hal kasi timbang sekali lagi lah.

Gua letak dua dua tapak kaki ngam ngam atas mesin. Badan gua luruskan bagi sedap sedap berdiri.

69kg! - beritahu mesin penimbang.

Gua perhati diri sendiri depan cermin berdekatan mesin penimbang. Dressing lebih kurang dressing semalam, kasut pun tak pakai sama macam semalam, dompet dengan henset pun tolak tepi sama macam semalam.

Haihh..lebih 1kg ni macam mana nak kira?.

Gua fikir mesti ada ralat mesin di mana mana. Tak puas hati punya pasal, gua panjat mesin sekali lagi. Namun keputusan tetap sama.

Lama gua berfikir...

Lama...

Lama lagi...

Tiba tiba gua teringat satu hal.


"Cis patutla..belum pergi tandas dari lepas makan nasi petang semalam!"

***

Sekejap tadi gua timbang balik. Berat badan dah jadi 68kg semula..

Yes.

23 Nasihat Ikhlas:

Aqeel said...

sekilo bahan kumbahan HAHAHAHAHAHAHA

R.K said...

sekilo ! lu makan apa ? harimau ?

frwls said...

pandai gak mesin penimbang bodek.

ke lu dah ugut dia sebelum masuk toilet tu?

zizie ali said...

buekkkkkk....

hentakbelipat said...

gila satu kilo dalam perut lu..dose

suhaila-ab said...

taik kalau sekilo tu macam seminggu tak berak dol...

Pelatt said...

gua syak mesin penimpang tu gila macam lu. hahahaha

Amal said...

pfft! sekilo lu buang? tak buasir pulak?

Farazila said...

huik.....xpenah ler timbang camgitue..

budak telinga capang said...

ah, gua pun selalu camtu jugak..

marina anakcikbob said...

sekilo yg keluar,yg masuk berapa kilo la tu..
ahahaha...

Jimi & Dia said...

heheh, amalan nih emmang aku selalu guna,..berak dulu sebelum timbang

BigMek said...

mcm cilakak.nak ckp lu ada masalah perkumuhan ke apa.

Days said...

68 tu sesuai ke ngn bmi lu bro? mcm x je hehehe

Khairi said...

taik punya comel takkan sekilo bang hahaha.

cuba cabut dulu bulu ketiak sbl timbang, mau turun setengah kilo.

Lelaki Ini said...

hahaha..
macam2!

.s.o.f.i.a. said...

gila!!!! sekilo taik lu simpan lam perut bro..... caya lah!!!!

jo said...

beratnya tahi..

Fa-T said...

ahaha... gua gelak besar!

UnNamed said...

entry ko gampang. ko dr dulu lg mmg bnyk taik

siggplus said...

tak boleh lawan aku lagi.

5 kilo, ada bran?

iYda Juhar said...

perghhh tak sangka begitu berat sekali sisa pembuangan tersebut.. uhuhuhuh

aqua said...

lu kat bangkok ker? Patutla i order SK 3 minggu lepas xsampai2 pun lagi... huhuhu...