Friday, April 9, 2010

Hari Jumaat


Masa gua kecik kecik, hari Jumaat ni paling stailo sebab boleh pergi masjid bersembang duduk bersandar dengan budak budak kampung sambil pekena pisang emas.

Pergi sembahyang jumaat ni pun boleh kira macam pegi main guli juga la dia punya seronok. Masa sembahyang boleh tarik kain member sampai terlondeh, sorok kopiah Syukoq (budak Sg Dungun) belakang kolah wuduk, siku budak budak yang umur lagi muda sampai menangis, bukak angin tayar basikal budak budak Nibong hangus yang berlagak masa sekolah, siap jatuhkan rantai basikal biar tangan kotor takpe, sorok kasut budak sekolah menengah dalam longkang, jerit Amiiiinnn!! sampai nak tercabut kerongkong padahal ambik air sembahyang pun tidak, dan bila pak imam sampai ke tahiyyat akhir...
Gua cepat cepat duduk tahiyyat bersama orang orang yang bersembahyang macam takde apa apa hal yang berlaku..

Perghh!!

Masa masa macam tu kalau gua ingat balik memang boleh buat mata bergenang..

17 Nasihat Ikhlas:

afendi ariff said...

astarghfirullah............

LANN said...

HAHAHAHAAA.. mmg2. kenangan siot.

ashraf sahdan said...

siapa tak ada zaman kecik-kecik macam tu memang kodi gila..!! malu lah dengan cekodok pisang!

MiSyA=GT said...

Giler! JAHAT! XD

Haha... Nakal tu heavOn

arezura said...

klu teringat zaman kecik2..zaman dulu2 mmg seronok..rase cm nak ptr je mase nie...

Anonymous said...

ligat jugak yer lu mase kecik dlu

CikMelur said...

nasib bek jadi orang skang..

nih kalo fateem perangai cenggini, memang kuah tumpah ke nasi la gamaknya..

nursarah said...

gila nakal time kecik2. patut kena tembak ngan senapang gajah nih. hahaha

nasikputeh said...

nakalnye Masya Allah..

hhaha~

ptos said...

gua ingat lu ddk saf dpn sekali sbb tlg azan...

ptos said...
This comment has been removed by the author.
crazy_labelle said...

haha... patut la anak notty..

SyuQ said...

pergh

nakal gak ko dulu erk!

jo said...

jahil lagi tu beb..

a kl citizen said...

benda dah lepas, jangan dikenang2...

hanuman said...

smua tmpt pun sama ke senario kat masjid?aku igt tmpat aku je..sbb tu la bla masa bdk2 kat blakang bising mcm kat pasar jual ikan,aku wat dek je..dlu pun mcm tu gak..tradisi diteruskan..aku bet,kat masjid negara xde mcm ni...

makcikrehan said...

perghhh!