Sunday, March 21, 2010

Review Buku : Memoir Gondol


Yakuza Beremosi bersama Memoir Gondol

Gua ingat nak review Memoir Gondol ni pada hari esok, tapi bila memikirkan dah dekat empat minggu hari esok gua terlepas, maka gua kena review juga pada hari ni. Gua ada masalah dengan kamera sebenarnya, gua takde kamera. Macam mana nak review buku kalau takde kamera?,

Berdasarkan ilmu review yang gua belajar dari beberapa orang kutu, benda pertama kena buat ialah menangkap gambar buku dari beberapa posisi. Kalau ada bekas tandatangan, tangkap sekali supaya nampak lagi poyo. Review tu pulak buat tipu sikit, kalau tak berapa best, cakap je best. Tapi kalau memang tak best tahap bengap, gua tak boleh tolong la.

Menangkap gambar buku yang dipegang oleh Yakuza Beremosi gua rasa lagi ngam. Tema Memoir Gondol juga kena sebab Gondol turut muncul dibelakang tabir dengan imej tengkolok macam orang kawen. Belakang tu pula ada gambar hutan, dalam hutan ni la terbitnya legenda 'Beruang Koala' dan 'Ikan Jaws' yang menjadi intipati Memoir Gondol.

Gua tak reti nak review isi dalam buku sebab entry gua pun ada masuk sama kat situ. Nanti jadi konflik of interest!.

Buku ni bebaloi untuk bacaan santai dan buat bagi hadiah kawan kawan yang baru naik pelamin.

Buku ini juga merupakan projek sulung UYA (Urban Youth Association) dengan propaganda Kini Semua Orang Boleh Tulis Buku Sendiri. Ada beberapa projek mencetak buku sedang dalam pembikinan UYA. Sapa sapa rasa nak ada buku sendiri, UYA mengalu alukan teks lu orang untuk dicetak menjadi sekeping buku yang stailo, garang namun mengekalkan ciri rendah diri dan tidak berlagak.

Pada yang jenis pemalas baca buku, gua nasihatkan cuba mula dengan Memoir Gondol. Lepas habis baca, ada harapan lu orang kekal malas macam biasa.

Sapa yang belum beli, baik pegi beli cepat.

KLIK sini untuk tempahan dan pertanyaan lanjut mengenai UYA.

7 Nasihat Ikhlas:

nadirah_nor said...

buku pa tuh???

si para para said...

buku lawak ke buku pasal rumah tangga tu..sekali tgk kulit depan..err jgn nilai buku dgn tgk muka dpn kan..hehehe

bobp said...

memoir gondol ada cipta cetusan dalam hidup aku.. tak baca, rugi... muktamad..

oranglidi said...

ni ada ISBN ke dak? heheheheh..

terbaik. masalahnya lu bila lagi mau keluar itu 'sembang kencang' blook?

TerraKota said...

Bebaloi beli..!!!

zulkbo said...

salam saudara..
entri yang menarik..
tahniah blog yang bagus..

Khairi said...

biar betui hang pa ni haah.