Tuesday, February 23, 2010

Cerita Semalam


Petang semalam, kira kira pukul 5.25 petang,

Gua terima sms dari Luca:

"Balik pukul berapa?, gua nak pegi Ipoh, jom balik naik kereta sekali..gua tunggu lu kat bawah".

Bas 626 dicita, proton pesona yang mendatang, gua balas laju:

"Bagi gua 10 minit..gua nak kemas barang atas meja".

++++

Pukul 6.15, kami sudah meluncur laju di atas lebuhraya sambil melayan Beethoven simfoni ke sembilan.

Gua sengih sorang sorang mengenangkan budak budak bas yang tengah kesat peluh pakai lengan baju kemeja di hentian Puduraya. Nak buat macam mana, hari ni rezeki gua balik selesa.

Pukul 7.05, proton pesona berhenti betul betul di muka pintu rumah gua. Gua minta diri sambil menghulur salam berisi 20 ringgit. Luca tersengih sengih.

Win Win!.

++++

Pukul 12.15 am, cikgu kuala kubu keluar pegi tutup pagar. Gua pula dah bersiap sedia nak pekena tidor depan tivi.

Tiba tiba cikgu Kuala Kubu masuk ke rumah dengan terburu buru:


"Mana moto??"

++++

Gua tak tahu nak mengamok pada siapa..kalau gua jalan kaki pakai kain pelikat pegi stesen bas Tg malim mau makan 45 minit juga.

Jadi, gua biarkan saja cikgu kuala kubu mengamok pada gua sambil pandu kereta laju tengah malam buta.

Win Win lagi!

37 Nasihat Ikhlas:

saya.L-A-N-N said...

Kah kah kah. Apa macam boleh tak teringat motor kat stesen bus ni brader????

pOr said...

perghh.. smpai moto pn x ingat bila dpt balik dgn kereta..keh2..

ade org copy ke entry lu.. what the Fuck For

mdikhqoi said...

pkul 12 mlm, baru nk teringat pasal moto.
apa biskut lu ni

Azrul Hisham said...

seronok sangat naik persona tu sambil lupa motor..hehe

Frodo Baggins said...

>>___<<


wakakakkakaka
pesona wat lu terpesong

10ton mind said...

hahaha...pesona punye pasal smpai tinggal moto hahaha

meo said...

mcm hamjad!!!

MiSyA GaDiS TeRbiLanG said...

terpersOna sgt ke bai ngn persOna?

sepet said...

tu dia..penangan roda 4, smpai x igt roda 2..

haha~~

sepet said...

tu dia..penangan roda 4..smpai lupe roda 2 ...

haha~~

pu3iman said...

ni sah tersampuk santau BEETHOVEN dlm pesona...

sampai motor harley lu pun bleh lupa? :p

NenekPenne said...

adehhhh....

nasib baik ada cikgu kuala kubu kasi peringat..kalau tak... jalan kaki lah lu esok pi station bas...

Nur Syaza Azrudin said...

kau mmg x kenang jasa moto.

maEL said...

biasalah, dah berumur memang pelupa sikit. sindrom alzheimer. kehkehkeh.

esh said...

hahaha.

kesian moto tu... asik tersidaiii je kat stesen bas.
tahap gaban jugak tahap pelupa :P

veTeran said...

tu dia penangan persona. belom lagi luca jempot lu naik hummer.

.::WaNiE::. said...

hahaha ko ni pun agak2 ar nak balik naik kete pun hahahha

Anonymous said...

sayang anak tangan-tangankan,
sayang moto tinggal-tinggalkan

paiseh said...
This comment has been removed by the author.
reen_sofee said...

adehh.

nak balik ipoh gak..

reen_sofee said...

adehh.

nak balik ipoh gak..

cBonKsuNaniE said...

MelayU mudah lupa Bro..wakakaka~

~fakta dan auta c setan~ said...

hahahah punya la terpesona naek persona smp lupa motor kat stesen bas ye?? bravo bravo!

jo said...

biasala..
dah dapat naik benda selesa, mana nak ingat benda lama dah.

mYpRecious said...

lu ni bro mmg lawak seh.. kalo lu laki gua pon gua hangen.. tak pasal2 malam bute dh nak tido nak kene pegi stesen bas pulak nk amek moto lu..

paiseh said...

luca memang bawak suwei laa gua syak. hahahaha..!!

nurulfive said...

ke'persona'an Persona sudah menghanyutkan lu sampai lu melupakan si moto hahha

{lumut} said...

hahaha..tp gua lg terigt cerita lu lupe nak amik bini lu mase puase tuh..haha

I want to lose weight said...

Dapat pesona lupa motor laa pulak..

Anonymous said...

tabiat pelupa lu menjadi2..dulu kuncila

ayobkelubi said...

hahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahaluhahahahahahahahahahamemanghahahahahahahahsengalhahahahahahaha

Luca De Ketiak said...

babi.. first time gua baca blog lu gua gelak sakan..

CikMelur said...

haha.. mesti cikgu kuala kubu bebel tah henti-henti. belum kelas, dah mula bebel. :D

gym_midas said...

itu tanda lu sudah tua......

stiffler said...

angkat moto baru la brader!!~

Anak Bapak said...

mudah lupa bila dalam kesenangan..hihi

Apit said...

hehe..two thumbs up!