Monday, January 25, 2010

Perjalanan ke Musytari (episod akhir)


Sedutan entry kelmarin...

"Maka dengan selambe nya gua kena duduk dalam bas lagi 27 tahun x 43 hari = 1161 hari, lebih kurang sama dengan 39 bulan.
39 bulan tambah 6 bulan untuk 4 tahun lepas, semua sekali cincai jadi 45 bulan, dekat dekat 4 tahun.

4 tahun gua kena duduk dalam bas.
kalau bas bawak menten 100 kilometer sejam agak agak boleh sampai Musytari tak?"

*******

"hihi..hihi.."

Ok gua bergurau je..tak sampai Musytari pun :p

"haah..jauh sangat Musytari tu, kalau sampai awan macam panda cinta tu Ina percaya la.." - Ina memberi segaris senyum yang betul betul padu.

Bas 626 pun berhenti. Dah sampai stesen Tg Malim rupanya.

"Celake punya bas. Cemburu gua berbual la tu!" - gua merusuh dalam hati lalu turun menuju ke arah moto.

NOTAKAKI
Untuk rekod, dalam masa 4 tahun berulang, entah berapa puluh kali gua guna tektik 'pengiraan matematik yang meng-impresskan penumpang sebelah'.
Gua sebut penumpang. Lelaki la maknanya tu, makwe macam Ina jarang jarang sangat. Gua bercakap benar.Sungguh, kali ni gua tak tipu.
Tolong percaya!

12 Nasihat Ikhlas:

Nur Syaza Azrudin said...

apsal kalau makwe mesti nama common mcm ina.hurmm.

Anonymous said...

peh .... kaedah mengayat yang power ....
tapi aku lembab dlm maths ni ... takkan nak hafal semua nombor-nombor tu ...

kalau mengayat sambil tekan-tekan kalkulator, boleh tak, tuan guru?

Apit said...

d sbb kn ak 1st komen, ak percaya!..hehe

roshailan said...

hihi.. klu penumpang pompuan panggil apa pulak..

fndrocka said...

tak smua makwe suka dengar figure-figure tu semua..melainkan jumlah2 duit dlm poket

jo said...

nih kalu gua repot sama bini lu...hancuss...

nelly said...

somi aku dlu pn ngorat aku dgn kaedah kasik aku impress pd tahap pengiraan matematik dia...huhu.. aku stuju ngn ko pidaus...

Frodo Baggins said...

hahahha bijak maths mmg aset bro. cincai tp mantap!! bijak kira duit pown satu kelebihan ... agaggaa


>>__<<

Anonymous said...

lu seronok ye sekarang naik bas...

TerraKota said...

macam hareee....

noor afzan said...

nama ina tu di reka pemulis untuk menyedapkan cerita..
=)

Nur Syaza Azrudin said...

reka ah nama moden plak.dr zmn dulu smp skrg kalau cite makwe je nama ina.tsktskkk.