Thursday, December 17, 2009

Disiplin


Sejak akhir akhir ni gua perhatikan budak budak yang naik bas dengan gua pergi balik Tg Malim dah semakin kurang berdisiplin.

Yang lelaki gua malas tegur. Lu orang pandai pandai la hendel diri lu orang sendiri.
Gua cuma nak tegur pada geng geng makwe saja. Ketara sangat gua tengok. Gua harap teguran terbuka gua ni tak mengguris hati lembut lu orang.

Kepada Ida,Mandy,Sharina Hulu Bernam, Dewi, Ita, Kak Mun, Auntie Kaminis, Kak Dina, Along Cah dan Makwe Public Bank.

Gua nak pesan:

“Bila naik bas..boleh tak lu orang jangan berebut rebut?”

Hari hari pagi petang lu orang berebut.
Ada kes sampai jadi berkelahi. Apa hal sampai macam tu?,Kesian Manov, pening kepala dia tengok gelagat lu orang.

Kalau susah sangat, lantik sorang kepala buat dutyroster.Kan mudah ada strategi macam tu.Tak payah nak berebut.
Lepas ni gua taknak tengok lu orang berebut dah ye.Tak manis orang luar pandang.

--
--

Ok,
Hari Isnin depan gua duduk kerusi nombor 18.
Ingat pesan gua, jangan berebut!.Kerusi nombor 19 ada satu saja.

Kita guna konsep, sape cun dia dapat.
Boleh macam tu?


NOTAKAKI
Esok gua turun Johor. Ada hal sikit.Sapa sapa geng Johor nak belanja minum bagitau gua awal awal.Gua boleh ejas timing. Lu orang jangan pukul gua pulak kat sana.

23 Nasihat Ikhlas:

Boneka tak sakit said...

MCM BANGKAI! SERIUS LA BRO! AKU CAKAP LA. BAPAK LAWAK

TWSISTE GILA STORY HAHAHAHA...

enyheartsdiamond said...

hohoho..gadis mmg cmtu ;)

[ o k e d ] said...

bawak ayan sekali..nnt gua pakse rela mak gua bagi lu bahulu free

ngam?

amyG18*jkjk* said...

memang ngam..HAHA

a kl citizen said...

assalammualaikum fdaus

apa masalahnya...
org pompuan memang suka berebut...

Khairi said...

'tempat duduk sebelah' hang ada 3 lagi kosong kan, kan, kan?

huhu.

Ada masa usha la blog gua juga :)

Noorlaila Mohamed Nor said...

hahaha
ingatkan berebut naik bas
tapiiiiiiiiiii
berebut lain
ceh!

noor afzan said...

berebut ke orang nak duk sebelah lu..
wa caya sama lu woo~

kudabesi said...

lu memang selamba la bro..walaupun dah ada anak. tp masih sempoi

jo said...

weh brader..
johor tu area mana lu mahu pergi?belanja minum bulih, tapi bayar asing.

helena's said...

sian makwe yg tak cun..haha

Koyuki said...

makwe makwe
jangan buat gua malu macam ni
berebut benda lain gua bleh consider
gula2 ke
haih

missdiya84 said...

cheh..ye2 je..ingatkan berebut nak nek bas

Anonymous said...

td gua tak brape paham.. baca komen kat atas baru paham..
kira lu punya entry sume nak suh org berpikir ek..
perhh.. berebut nak duduk sblah lu.. apa barang??

kucai said...

hahaha..siap hang hapai lgik nama depa...yg awek public bank hang x tnya ka nama dia..

l0veyd0veyd00 said...

Wahahahah...BUDUH! buang masa aku je baca entry org perasan ni...wahahahahah... jenuh aku pk apa la yang besar sgt sampai berebut kerusi pdhl mcm dah dewasa je nama2 yang ko sebut tu... hahahahah

zf_zamir said...

xde maknenye..

org tg mlm memang suka suki brebut, lagi2 masa tgh stim nak naik bas 626 tuh..

pehal lak ada org brebut nak duduk sbelah lu?

budak2 ni baca blog pun xbrapa nak pandai..

gua dpd zaman skolah kat kl dulu lagi memang xpaham - apa genetik org2 tg mlm ni yg suka brebut masa nak naik bas..

gua segan gak ngn org2 sekeliling..

kalau brebut, sah org tg mlm!

fikiranlicin said...

aneh..kenapa tak guna konsep, siapa pandai nyanyi duk kerusi tu?

ringo said...

semua nak berebut.
naik bas,
naik keretapi.
paling bodoh,nak masuk hall wayang pun berebut.
tiket dah beli kot.ade ke orang nak duduk tempat kau.haha

ringo said...

iskh,baru habis bace yang bawah.
siot je kauuuu..perasan.haha

cik EPAL said...

tak best la konsep tuuu :D

superb girl said...

haha..
mcm siot jer..
memalukn kaum hawa jerk..hensem sgt ke ko??huhu..

Nur Syaza Azrudin said...

tp kalau bini lu ada,yg lain kena tunduk ahh.berebut mengampu mungkin lepas tu.