Tuesday, September 22, 2009

Kad Raya hari raya ke 3

Gua baru sampai Tg Malim. Peti surat penuh dengan kad raya Fateem. Gugup juga gua melihatkan kad raya yang berhimpit himpit dalam peti surat semua untuk Fateem.Gua punya nama haram takde langsung.Lu orang bagi kad raya ikut lunas diskriminasi ye, ingat gua tak kecik hati?

lagi satu, sapa yang belajar phD pandai sangat bagi kad raya letak sekali duit raya sampai seribu?, ...terpaksa gua simpan dalam poket gua.Gua tak berapa harap budak kecik pegang duit ramai ramai.Baru kelmarin gua teguk air milo panas sambil terjumpa duit sepuluh ringgit dalam gelas.Pandai betul Fateem sorok duit dalam air milo supaya orang tak curi.

Bercerita hal kad raya Fateem, gua nak cakap la terima kasih banyak banyak kepada insan yang mengirim kad. Ada kad dari johor, dari kedah, dari Kuantan, dari Putrajaya, dari Kuala Lumpur, dari Perak, dari Perodua pun ada. TERIMA KASIH yee....

p/s:Posmen talipon gua tadi, hari ni dia nak hantar lagi tujuh karung kad raya semua nama Fateem. Gua dah buat matematik, kalau satu kad ada selit seratus ringgit, dalam sekarung mau ada lima ratus kad raya, kalau tujuh karung?,...Astaghfirullah punyala banyak...gua nak pegi order kereta BMW sebelum zohor!

22 Nasihat Ikhlas:

Anonymous said...

erk, Fateem dapat kad raya dari Perodua berimej 1 malaysia?? gua rasa gua x sempat hanta kat Fateem.. heh heh

Selamat hari raya to Fateem yg chomel

api said...

pergh,
kdai apek bMw tu da buka ker mslahnye????
huhuhu...
byk untung lu thun ni kn.....??
:P

Luca De Ketiak said...

atas sekali tu,

lu igt fatem baca blog ni ka? bpk dia ja yg baca.

da byk duit raya da anak lu? tak pyh gua bagi lagi. bdk2 takleh simpan duit byk2!

pakudinding said...

lu beli kete tu atas name sape?
jangan salah guna duet~

[ o k e d ] said...

gua hantar dari malibu..takde dalam senarai pon..gua syak lu mesti penat nk bace kad tu satu2..

kupaslaroren said...

wa rasa nak ikot trick lu tok tahun depan...wa nak pakai nama wa terus xpayah selindung guna nama owg lain ngeh ;p

al-mankaraqi said...

salam ziarah.

bungacahaya said...

Besttt nyer....

Fateem dapat duit raya...dapat balik kg...dapat kad raya...dapat BMW raya....

Best nyer jadik Fateem

don mufasha said...

lu ingat apa bapak mertua si syawal gembala kambing cakap....
lagi lima tahun macam nie...
BAPAK jadi millionaire...

ade can ka bro.....


p/s: ala dlm cerita Ahmad Albab tue

cHeRyNa PiReS said...

hehehe...kaye plak abah fateem nieh. tp mengapa ada2 unsur perasan dan tumpang glamer dlm posting kali nieh ek? (hmm..cube membiasakan diri dengan kepoyoan tuan punya blog yang menarik nieh)

aslina said...

hmm...nanti tahun depan gua pun nak pakai tektik camni la. walaupun takde anak, tapi anak sedara pun boleh la sekali...haha

aque said...

hahahha...
besh sungguh bmw rayew.....
seronok la fateem...
n "abahnye.." hehhhheh...

Heart_person said...

cilake... baek lu simpan untuk anak lu buat pendidikan beliau... nnt senang... ni pegi blanje bmw...

klu lu btul beli bmw, lebih tu tolak ar kat gua... gua pn nk kete br gak...

k h a y said...

dapat kad raya drpd kwn2 kat fb je. ape barang.

shakinah said...

peh~
bes gila fateem!

BelalangDewa said...

tahun depan elok hantar kad raya ke alamat sendiri banyak-banyak. baru dapat kalahkan fateen...

TisHa said...

wei wei gua silap anta! tu nenek gua punya duit raya dowh. eh nt gua bg alamat lu tlg pos balek!

secangkir madu merah said...

salam aidilfitri...

Hidayah Baik said...

haha selalu gak singgah your blog. nakal si fateem tu ye ;) kem salam kat dia ahhh! :D

jo said...

kakak tak terjumpa kedai jual kad raya...selamat hari raya ye fateem..

p/s meset tadi tu bukan untuk lu haaa...

FdausAmad said...

Punch kad lu orang ada orang dajalkan.

Terpaksa gua beli mesin baru..Guna duit raya kelmarin.

EIPUL said...

wa~

support aku gak weh!
aku nak myvi pun dah cukup. Bley? Kaka