Tuesday, December 18, 2012

Menongkah


Seorang rakan bertanya;

"Aku tengok kau ni semua benda nak menongkah arus, hal kecik benda senang pun kau nak menongkah arus jugak. Masalahnya brader, tak semua orang boleh terima cara kau tu"


Aku senyum, lalu aku jawab;

"Bukan soal orang boleh terima atau tidak yang kita perlu rungsingkan, yang perlu kita rungsingkan..dalam kehidupan yang pelbagai hal ni, kalau takde yang menongkah, siapa lagi dapat memberi awas dan waspada pada mereka yang hanya menurut arus akan mara bahaya dan celaka yang sedang meluru laju dari belakang?"

7 Nasihat Ikhlas:

pepol said...

kita tak mau golongan yang hanya mengangguk kepada setiap arahan org atas

mukhriz mohammed said...

kental bro.
bergetar testikel aku membacanya

Lann Shaukani said...

baru lah hero

Wadi AR said...

macam aku punya perangai. tapi itulah kehidupan orang sekarang. pesen burung belatuk

ayobkelubi said...

salute!

zulhilmi said...

jawapan yang keras dan berpandangan jauh.

sid sienna said...

only dead fish go with the flow.