Sunday, January 16, 2011

Kerja Bangang


Gua dengan marketing bukan sebulan dua..kerja bertahun tahun.

Gua tahu dunia marketing tu luas. Gua tahu kemahiran komunikasi kritikal dalam bidang marketing. Gua juga tahu dalam marketing gua ada banyak 'kontek'. Gua tahu selok belok urusniaga dalam marketing. Gua tahu tugas gua jual produk kompeni yang harga bukan cerita Ringgit Malaysia. Gua tahu semua tektik nak berunding dengan kastemer luar negara, dari Jepun sampaila ke Amerika, semua tektik nak mengencing, teknik nak mintak kesian, tektik nak berlagak, tektik nak poww!. Gua tahu semua tu. Gua master beb...

Kerja gua hari hari. Gua tahu!, tahu!!

Tapi..

Walaupun hakikatnya macam tu,

Takkanla sampai nak jual henpon Nokia hitam putih cabok lu tu pun lu nak mintak tolong gua carikan buyer dengan alasan...gua ni budak marketing??

Bangang tahu tak?, bangang!!

15 Nasihat Ikhlas:

Anonymous said...

Ini memang haram!!,
Hahahahha...pecah perut!

Dhofwatul'Aisy said...

hehe..
kelakar la.

Ga-In said...

sabar bro sabar.lek2.haha

Apit said...

saja r membe2 nk guna skill hg tu...benda juta2 x sama dgn benda cikai2..haha

piNky LuCiA said...

hahaha. sabor3.

afrohead said...

dia tak pernah dengar mudah.my kot kalau dah malas sangat. haha

LS said...

Memang kerja bangang. Lu jangan layan sangat.

shazlea shayla @ maria said...

hahahahhaahahahahh..
tuh cabaran name nye tuh

hOtMaMa said...

kawan lu mmg seddehhh bro! wakaka

Jef Bahari said...

Emmm jef pun tumpang simpati

lalink7 said...

hhhahahah..bantu membantu kan amalan mulia..hahaha

dinsman said...

ingat senang ke nak jual henpon klasik tu? try sikit.. silap2 tak jumpa buyer

saddiq segaraga said...

"tuan penasihat..jangan marah marah.dua puluh lima persen!!"

Najiro said...

haha. henset champion kot. hahaha

cikpia said...

bf aku cakap tolong orang dapat pahala..... eh, bukan bf aku la, ustaz aku yang cakap camtu..... =)