Sunday, October 10, 2010

101010



"Dalam dunia ni ada 10 jenis manusia. Jenis manusia yang pertama tahu pasal Binari, manakala jenis manusia yang kedua tak tahu langsung apa kejadahkah binatang Binari itu.."



23 Nasihat Ikhlas:

Anonymous said...

solid bro...solidd!!!

JePh said...

pil binari~pil binari~

Aliesya♥Amani said...

ape binari tue??? kod binari ke???

TerraKota said...

Perfect quote!!!!

Latifah said...

101010:
dalam decimal = 42,
dalam hex = 2A,
dalam octal = 52.

amacam bro???

.s.o.f.i.a. said...

aku termasuk lam golongan yang tau apa itu binari tapi lupa cara pembacaan kod nya........... kira golongan yang tidak mengetahui gak la kan??? =(

Hidemichi said...

mcm lu pernah publish je statement ni...

okedkama said...

entry kita sama!

siggplus said...

jualan pil binari aku syak berlipat kali ganda lepas entri ni

Anonymous said...

kata 10 jenis. mana lagi 8?

Kuwe said...

ada orang tikam nombor ni nanti.

pembaris said...

kalau ada angka dua..??

Anonymous said...

binari ada 2 nmbor je . 1 & 0.;)

Kap said...

belajar komputer pula dah.

djambu puadovich said...

pergh...ni makan dalam punya entri ni...

Hidemichi said...

1=1
10=2
11=3

dyanamastor said...

1 je kata mudah: hidayah tu milik Allah..mgkin xsmua dgr lagu maher zain, trus bc quran, solat suna btambah, tp skurangnya mengingatkan mereka pd Allah, mgkin pelan2 akan brubah lebey baekk..jangan persoal niat manusia kerana hanya Allah yg tahu hati manusia...bukan awak, saya atau sesape..berhenti menilai..
n isu ke konsert maher zain, tjuan asal showcase tu nak mengutip dana...bukan smata2 memberi hiburan dan membuat pempuan2 menjerit2...
saya tidak ke konsert beliau, jadi semua statement ni x bias la kn? (^_^) wallahua'alm..

Fa-T said...

pil binari...?

k0m4nd3r said...

Reply kepada Anonymous said...
kata 10 jenis. mana lagi 8?

October 9, 2010 3:30 PM

Mana lagi 8 mende?

Translate balik ape yang beliau tulis:

Dalam dunia ada 10 jenis manusia.... (bla bla bla)

tukar 10 kepada nombor binari

dimana 10 dibaca sebagai 2 dalam nombor normal.

maka tafsiran nya,

Dalam dunia ada 2 jenis manusia.... (bla bla bla)

sekian terima kasih.

Ika Razak said...

dalam binary code... 101010 maksudnye 42.. :D

j.amyemeelea said...

rasa gua golongan yg tak tahu aperkejadah itu binari disangka 'bidadari' pong ada!

l0veyd0veyd00 said...

ternyata cik/bro anon tu tergolong dlm golongan kedua sbb dia tanya mana lagi 8...hahahaha

UnE Si BeLLe said...

1-manusia yang tahu binari
0-manusia yang tidak tahu binari