Monday, August 23, 2010

Surat dari cikgu Tadika


Persoalannya:

Anak gua ni sekarang umur berapa?
4 tahun ke 16 tahun?

+
+

Ini semua tektik cikgu tadika nak suruh gua mengorat la ni, macam la gua tak tahu. Boleh tahan strategic thinking cikgu tadika ni, buli anak untuk tekel bapak.

Demn!

44 Nasihat Ikhlas:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

gua syak macam tu gak bro..itupun kalau lu punya bini tak marah

Muhammad Adlail Noorazam said...

ni tadika tuh suh parent yg buat la.
de markah utk kerja parent.

MOFASAD said...

poyo la ko..

sembang kencang

hahahha

zikeryhassan said...

cikgu tu salah masuk sekolah agaknya

oranglidi said...

skolah menengah pun belum tentu dapat membuat buku skrap berkenaan.

apa kata lu buat tajuk
'PM SAYA MENGILHAMKAN SATU MALAYSIA'

deus X machina said...

gua cadangkan lu nasihat Fateem pilih Pak Lah

Cik Agogo said...

uihh... zaman aku tadika dulu... masa tu umo 6 taon... paling hebat pun cikgu suh lukis gambar bendera malaysia (jalur gemilang)je...

pastu amik straw, stepler kat straw...

advance gila tadika sekarang ye...kena buat buku skrap siap...

A+z+i+E = AziE said...

wakaka~~

no komen.

Lyana Hisham said...

tadika da suh buat gitu? perghhh~

nur_nj said...

kerja sekolah tadika ke tuh???
adehhhh... dasat sungguh.

o kambeng hitam o said...

tkr tajuk la : perdana menteri saya kerja apa

frwls said...

dia tahu cikgu kuala kubu ada. ehhee

.o r k e d. said...

oho.genius la anas bro nti ;)

.::WaNiE::. said...

macam projek sekolah menengah

betul

subjek sejarah

Pala.Maldini said...

Setuju. Cikgu suruh bapak budak2 buat. Nampak tak arrow no 2, item no 3.. Gambar (digunting dan ditampal sendiri oleh kanak2) <-- ini je yang budak2 perlu buat.. lain2 bapak kena buat

makdara TERDIVA said...

sekarang sek tadika dah advance..x mcm zmn kita dulu2..kenal ape itu buku skrap mase tingkatan 1..huhu

piNky LuCiA said...

hahaha.. budak 16 tahun pun belum tentu boleh buat.. kikiki

citahrudin said...

cekgu tadika gua dulu tak pernah gurau2 mcm gini

hentakbelipat said...

nmpak sgt ckgu tu dah tau lu memang keje dok perabih kerja tadika fatem..siap bagi warn (gambar digunting dan ditampal sendiri oleh kanak-kanak)

Lann Shaukani said...

Kehkehkeh. Cikgu tadika tu mcm takde otak.

she-G said...

wow..encem la bapak!!!!

syamira said...

hahaha.dasyat gile ar.ini kerja folio sejarah form 2 nie.

Schalfyzcha said...

Biar betul.... cikgu tadika ni mesti budak kelulusan PhD.... layak mengajar adi putra je kot.

nizamsani said...

tadika pun dah ada esaimen.
hebat.

Fa-T said...

berat betul assignment fateem!

ku2 said...

confirm cikgu tadika bengong @ ngigau bulan pose..

ku2 said...

confirm cikgu tadika bengong @ ngigau bulan pose..

I want to lose weight said...

Amboi siap ada folio :)

Adakah anak aku yg pemalas ya rabbi leh menyesuaikan diri kat tadika Fateem tahun depan? erk..

eDdY said...

cekgu tadika tu mmg nak suruh lu yg buat kan..
fatem kena tampal gambar jer...haha

arezura said...

rasenye klu tajuk2 gini mase frm 3 br dpt kot..
masaalh bdk2 tadika tau ke bende2 nie semua..

-aPi- said...

ko da confirmkn ke cikgu tu cun???
sia2 plak keje ko nnt...
hihihihi

Boneka Tak Sakit said...

hak hak hak :P camner bro!

tapi makan masa sikit dan tenaga tapi kalau buat bapak lawak!!

buat report tebal 500muka surat! pastu hardcover hak hak hak!

aduih! cikgu tadika nie lawak juga yer! haha

Jeffry said...

hah tggu apa lg,terus la tambah "cawangan" lg satu.

.s.o.f.i.a. said...

buku skrap aku dulu semua mak aku buat....... he he....

cikgu bagi kertas yang kaler coklat cam kertas recycle tu banyak2, mak ku tampal2. aku tdo.

fndrocka said...

saja lah tu...cikgu tu tahu bapak fateem tulis buku...tu yg dia bg asignment buat buku skrap.

mggu depan cikgu tadika bagi asignment buat blog/website pulak.

Emira Darmia said...

advance sekolah tadika skarang kan...tadika dah swoh wat buku skrap...

Emira Darmia said...

wahaha...tp aku syak...cikgu tu nk swoh lu sendiri yg belajar balik...hahaha...

:P

Farihah Ahmad said...

apa lagi tekel ah...

a little less conversation said...

aku x rasa itu taktik cikgu tadika..mgkn taktik anak ko nk tgk bapaknye yg kreatif

si ReRiaNg MaTA BuLAt said...

pergh..macam nak kena buat tesis je ni bro.hehee

Hidemichi said...

gua syak kalau latihan praktikal pulak dia suruh buat getah skrap.

Sophie Al-yahya said...

mak oii..
belum tentu lagi budaknya pandai baca soalan..

Anonymous said...

Projek mcm ni dah lama dah budak kat US buat...even aku pernah baca umo 4 tahun diorang dah suruh budak cari maklumat perbezaan agama di dunia. And lecturer aku pernah bagi tau ada juga umo 4 tahun dah diajar asas programming. Jangan ckp cikgu tu tak dak otak. respect teachers!!!!

Anonymous said...

komen di ats aku tujukan kepada org yang cakap cikgu tu tak ada otak! sgt tidak baik!!