Wednesday, May 26, 2010

Cerita Bergambar II


Gambar di atas adalah peta negara Singapura.

+
+

Atas ni pulak 'crooked bridge'.

+
+

yang atas ni nama dia Pulau Batu putih.

+
+

Paling terlatest, ternow...Tanah KTM Tanjong Pagar..Bye bye!


+
+

+
+
+
+
+


+
+
+

+

+

Ini pulak nama dia lori pasir.


Yes!

20 Nasihat Ikhlas:

Maslina Suaid said...

1st
Pedih bro..pedih...

Hidemichi said...

lu terbabit kot dgn lori pasir ni?

FdausAmad said...

Kehkehkeh..

macam tau tau je nih.

-thethinker- said...

utk gambar #1 , hang kena letak titik biru dekat tanjung pagar , kita ada tanah berdaulat kat sana .. sebab tuu dulu ada papan tanda - Welcome to Malaysia dekat tanjong pagar . heheheh tusuk pedang tepat tepat dekat hati singapura

Faiz said...

eyh..batu putih bkn dpt kt malaysia ke?

.::WaNiE::. said...

kekekeke

ishiko said...

huhuu..mmg citer bgmbr..
*dabel thumb up

Apit said...

malaysia baik sgt..lpas ni dgq kata ada pusat pelacuran HALAL plak lpas judi..heh, kcaw2!jd jepun r pasni

en_me said...

ko tertinggal pulau pisang bro.. uhuhu

Harris said...

Oh..Kerajaanku..sobbss..sobbsss..telornye dipicit org..

she-G said...

hahahaha..agak memahami sindiran ini..yey!!!

Alke said...

BUkan telur dipicit, baek sgt..baek tak bertempat.

Fa-T said...

jual la malaya...

Nur Wajdan said...

akak heran la, apa pasai singapore suker carik pasal dengan malaysia, tp tak dengar pulak depa nak curi tanah kat indonesia.... takut dengan nek lampir kot?

Anonymous said...

malaya hilang pulau batu putih bukan atas sebab kerajaan, kalah sebab teknikal, apa sebabnya?
sebab teknikal...
singapura menggunakan surat yang dah reput yang ditandatangani oleh sultan johor yang mengatakan bahawa baginda setuju rumah api di pulau tersebut ditakbir oleh singapura, maka dengan alasan tersebut, jatuhla pulau batu putih kepada singapoooooraaaahhh...

aku xda telur sebab aku bukan perempuan

asrulleeban said...

sbb org dulu beik sgt la jd camtu... teknikal yg leh dielakkan... mcm nk diulangi je kesilapan bodow dlu2 je uwaaa...

fini mahadami said...

pictures speak louder than words
:(
:(

RajaBersiong said...

Aku memang sensitif betoila kalau isu2 singapura ni.

Jiran parasit.

Anonymous said...

trimalah hakikat yg negara kita tak prnah di printah oleh org asing sjak 54 tahun ni...inilah hasilnya

adanz said...

inilah PENCAPAIAN yang paling dibanggakan!