Monday, July 27, 2009

Misteri Warna Kuning

*******************
Bila Kuning itu Warna
Maka Kuning itu cantik

Bila Kuning itu bermakam
Maka Kuning itu Raja

Bila Kuning itu handal
Maka Kuning itu Panglima

Bila Kuning itu budaya
Maka Kuning hidup dalam erotisnya

Bila Kuning itu diKanvas
Maka Kuning itu asanya

Bila Kuning itu Penyakit
Maka nama dia Jondis

****************

Sajak yang sekali gua baca macam cilakak,mesej sajak pun entah apa dia.Haram gua tak paham hujung pangkal.Gua kutip dari buku latihan cokelat sekolah rendah adik gua masa dia darjah empat,tahun 2000.Cikgu bagi dia B.

Budak darjah empat buat sajak stended macam ni gua boleh terima lagi.Tapi kalau gua jumpa sajak gaya macam ni dekat mana mana buku KBSM Bahasa Malaysia memang gua lempang penerbit dia.

Cuma yang gua pelik, macam mana adik gua boleh hendel perkataan erotis masa dia darjah empat?

Ohh..gua lupa,budak darjah empat Millenium...waktu tu zaman Millenium.

Astaghfirullahal azieemm..

22 Nasihat Ikhlas:

lulujunior said...

jangan lupa, Otak Kuning penyakit masyarakat kita.
:)

oranglidi said...

memang sajak cilakak!

hebat jugak penangan zaman millenium ni..

erotis tu mende?

"Bila Kuning itu Penyakit
Maka nama dia Jondis"
-wa saspek adik lu budak unibersiti petronas!

tgkpikirtulehpikirbacepikir said...

nak kongsi infoooo....
Warna Kuning
Kesukaan kamu warna kuning menandakan bahawa kamu memiliki sifat optimis.Kamu seorang periang dan senang bergaul, tidak memiliki penampilan yang muram. Sifat tolong-menolong selalu ada dalam diri kamu,kerana menolong merupakan suatu kewajiban mutlak bagi kamu. Kamu orang yang tidak pernah meremehkan siapapun jua, walaupun seseorang itu lemah dan bodoh.

Bunga Ros Kuning: Si dia mahu kamu menjadi sahabatnya atau ia menandakan perasaan cemburu terhadap kamu

tali leher warna kuning:Kuning.
Muda, penuh harapan dan bahagia.

gjiesalim said...

lucu nye...ahaks...seme nk kuning je...pelik..

qishie said...

haha..
dari abg turun ke adik kot?

api said...

adik lu buat????
tak pcye btol....
huhuhu.

janggout said...

menatang jondis tu padia?

afiq ohh afiq said...

jondis tu penyakit kuning lah..

nuyuljana said...

hebat pemikiran adik ko.

fuh!

*thumbs up*

Aja said...

Hebat juga.. budak darjah 4 buat sajak macam ni. Menarik.

Al-Kaput said...

warna biru tiada???

apei said...

gua tau adik lu jumpa perkataan tu kat website mana!

oMMy fiRuz said...

tp best gak sajak tu..

sharamli said...

igtkan demam kuning

olin said...

perghh.. ni adik ko copy paste ke buat sendirik? kencang2~

sciatic said...

hahaha thun 2000 da milenium?
hm btol3..klu kte dlu,d4 still bdow2 alam lg

SuRi said...

Adik yang berbakat dalam diam

Hidemichi said...

hebat adik lu bersajak. gua pun tak bleh fikir sedalam ni!

YuLaN CoQKod0K said...

hebat betoi.. dia cilok ke buat sendiri sajak n.... tanhniah buat adik ko ek

DeeN said...

Yang rangkap last skali tu paling tak bleh blah. Hahahaha!

BajuKurung said...

seb baik dia x wat cm nie

'Bila Kuning Itu Otak,
Maka dia lah Abang Firdaus Ku'

hehehehe.. (just kidding)

fallen angel said...

handal la adik kau. tak terpikir aku apa dia tulis ni. tp handal la.