Friday, May 29, 2009

Ketagihan Melampau

Gua amek masa lama bepk utk entry ni..hal ni xpatut gua cite..terlalu peribadi beb.Tapi sbb gua xnak sorok apa2 dah tentang kisah silam gua,gua tabahkan hati.Harap2 lu org dapat maafkan gua lps baca entry nie,Geng semula ngan gua macam biasa..Chill!!

***
1998

Masa ni gua tingkatan empat.Gua tak ingat berapa lama hal ni berlarutan.

Pada umur 16thn,masih bersekolah,sekolah agama pulak tu..Gua diserang ketagihan melampau.
Tanpa belas kasihan,gua dah diduga ngan bebanan berat camni.Pada umur kecik camtu gua dah libatkan diri dalam masalah ketagihan.Gua betul betul sengsara masa berhadapan masalah teruk nie.Geng geng lain sorang pun tak pernah tau hal gua.Gua haram tak pernah cite langsung..Dah 13thn rahsia ni gua tahan sorang sorang..sampai la kelmarin gua teringat balik,lalu gua buat keputusan untuk dedahkan hal peribadi ni utk tatapan umum..

Malam tu masa 'prep' gua jadi seram sejuk balik tak ketahuan.Gua cuba kontrol dengan semangat cool yang ada dalam jiwa gua.Tapi masih gagal..gua btol btol berserabut.
Sejak Hapizi kenalkan gua ngan 'barang' ni kira kira 2 minggu sebelum tu, gua jadi tak boleh stop.Hari hari gua bagi duit kat Hapizi suruh dia beli.Urusan projek sulit ni ada 2 sesi je.Sesi pagi bagi ongkos,sesi malam amek supply utk memuaskan nafsu sendiri.Hapizi ni brader keje kantin,jadi dia senangla kuar masuk sekolah bila bila masa pun warden tak syak apa apa beb.

Prep dah nak dekat habis.Gua makin gelisah.Gua ke hulu ke hilir nak tenangkan diri yang tengah bergelodak,menitik nitik air liur gua cuba menahan diri.Tapi makin lama..makin gua tak boleh hendel diri gua.Gua pegi tandas basuh muka 10 kali pun tak jadi apa apa. Gua asyik usha ke kantin yang tak jauh dari kelas prep.Dah dekat kol 10.30 malam tapi haram gua tak nampak kelibat lahabu si Hapizi nie.Kantin pun gelap je.Gua dah mula maki hamun dalam hati.Gua start tuduh bukan bukan.Gua syak Hapizi sudah songlap duit 2 ringgit yang gua bagi pagi tadi dan dia setel sorang sorang 'barang' gua.Hamjadah btol.

Badan gua bepeluh bepeluh menggelisah..dada gua bedebar debar.Jantung mengepump darah laju masuk ke arteri arteri badan gua.Susah btol bila jadi ketagih.Gua dah cuba stop 2-3 hari lepas tapi gagal secara total.Gua banyakkan duduk kat masjid,gua banyakkan fikir hal hal lain.Tapi semua tak bley blahh..Gua tahan 2 hari je, pastu badan gua jadi menggeletar balik.Pikiran gua jadi bersepah sepah balik.Bila ketagih gua datang,memang satu keje pun tak jadi dah.

Gua dah nampak kelibat Hapizi dalam samar samar.Tanpa tunggu,gua terus berlari lari anak pegi kantin."Mana barang?", tak sempat apa apa gua dah redah.Hapizi tengok kiri kanan,"ada dalam raga moto gua". Gua terpa ke moto.
Macam dapat emas,gua amek 'barang',sorok sorok sket takut budak budak perasan,gua terus bejalan laju ke belakang bangunan.Pot biasa gua utk melangsaikan ketagihan setiap malam...takdak sapa kacau,takdak sapa pun tau.

Setelah gua pastikan takdak mangkuk ayun yang lalu lalang kawasan tu,gua duduk lepak dan cuba tenangkan diri gua semula.'barang' yang buat gua jadi tak tentu arah dah ada depan mata.

gua kuarkan 'barang' ngan rakus.

Itu dia...
Mee goreng basah kedai Ghani yang melampau lampau sedap ditambah telur mata cair yang menghiasi sekitar mee.Ada plak sedikit bawang goreng.Perghhhh!!!!

Gua sental abis 15 saat je ngan wawasan malam esok gua nak beli lagi 3 bungkus utk diri sendiri.Seddddaaaaappppp weehhhhhh!!!!

p/s: Gua stop ketagih mee ghani ni lepas kene sakit perut tak blh hendel.Keracunan mee.Gua cirit birit macam nak pengsan.Cinabeng lu Ghani!!.


4 Nasihat Ikhlas:

Anonymous said...

hey bote.. ingat kanko ketagihan majalah lucah... gam ker...
huhuhu - Mek Deedee

Anonymous said...

hehehehe....
skrg ader try cari mee goreng ghani tu lg X....

mesti best kalau dpt mkn skrg...mkn penuh memory tu...:D

pisangemas81

Aujinz said...

aku bace entri lu bro... mesti aku nak gelak..muahahahha..

moga kesejahteraan dan kewarasan diri aku tak akan di persoalkan oleh boss aku bila dier tengok aku sengih sorang sorang depan pc...aminnn...

KayNisa said...

ingat kn ktagih rokok