Sunday, August 29, 2010

Salam Perantauan II


Kami pelajar pelajar tahun 3 Universiti Perubatan Ibnu Sina, Jeddah, ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada sanak saudara di Tg Malim, Ipoh, Kuala Kangsar dan Telok Intan, tidak lupa juga kepada sahabat handai di dalam dan di luar fesbuk, serta seluruh kaum muslimin dan muslimat di Malaysia.

Maaf Zahir dan Batin.

Kepada adik adik yang bakal menghadapi peperiksaan SPM/STPM, gua ingin berpesan..kalau nak merasa duduk oversea macam kami ni, jawab periksa tu biar pandai sikit. Kurangkanlah main fesbuk yang tiada faedahnya.

Tidak lupa kepada brader brader dan makwe makwe yang sangap menanggung hutang PTPTN di IPTA/IPTS seluruh Malaysia, jangan cemburu dengan gua di oversea ni. Untuk pengetahuan lu orang, biasiswa kerajaan bagi ni free tak payah bayar balik, banyak pulak tu. Rasanya cukupla buat gua beli rumah teres 2 tingkat di jalan Ampang bila balik nanti.


p/s: Berdiri dari kiri: Man, Aleh, Peng, Apek, Don, Gondol
Duduk dari kiri : Ayan, Gua (neuro surgeon), Azambo, Edz

21 Nasihat Ikhlas:

arif said...

hahah.. setailooo..

g0m0k9enDek said...

ok, sambungan taun lepas?? boleh la.. hhahaha..

senandung semalam said...

bestnye ;)

JePh said...

ni patut2 keluar utusan, takpun berita harian~

.s.o.f.i.a. said...

he he..... sweet!!!!

Latifah said...

comel! ^^,

piNky LuCiA said...

hehehe.. dah kurang dah main fesbuk.. berjaya tak lepas ni? hehehe

ayeesha qist said...

macam baca newspaper:)

lumut esoklusa said...

macam hampeh entry..haha
lawak gile lah!!

a little less conversation said...

gua antara salah sorg pembayar ptptn bro..sadis gua dengar nota pendek lu..haha

Gadis.. said...

selamat hari raya...:-)

I want to lose weight said...

stok muka inesen je sumer :)

izz said...

'izzat berkata...

habis sarkastik lah dude...


ngam2...

2010 Ogos 29 00:52

Izzat ko sokong Mazksimus buat apo ngok?

Lucius ugama itu untuk kepentingan sesuatu masyarakat.

Umpamanya orang Katholick Kristian POPE dia bilang kalau nak masuk syurga mesti melalui vatican.

Bayar upti kepada gereja kalau nak bebas dari dosa.

Semua ugama macam tu.
Orang Arab kata pergi mekah sebelum mati masuk syurga.

Begitu juga Melayu. Agama ni diperkenalkan oleh Sultan orang Melayu jadi merekalah jadi ketua ugama Islam di tanah melayu.

Takkan butuh bapak ko pula jadi ketua ugama. Ya ko benci Agung, ko benci Islam itu ko punya hal. Kubur masing-masing.

Tapi ko nak doskan Lim Kit Siang itu bongok betul. Tak ada faedah sebab guan eng kayu api neraka yang bakor kau masa ko di neraka nanti.

LAinlah ko tak percaya islam lagi.hhehehehe .

Cakap je la. Tak payah perli melayu lain yang masih bersatu dibawah satu kepmipinan kepada Yang di Pertuan Agung.

Tak perlu perli melayu lain kau perlu berani lawan islam sendiri dengan diri kau.

Lucius ugama itu untuk kepentingan sesuatu masyarakat.

Umpamanya orang Katholick Kristian POPE dia bilang kalau nak masuk syurga mesti melalui vatican.

Bayar upti kepada gereja kalau nak bebas dari dosa.

Semua ugama macam tu.
Orang Arab kata pergi mekah sebelum mati masuk syurga.

Begitu juga Melayu. Agama ni diperkenalkan oleh Sultan orang Melayu jadi merekalah jadi ketua ugama Islam di tanah melayu.
Mesti menguntungkan orang Melayu dari segi perpaduan dan keutuhan bangsa.

Takkan butuh bapak ko pula jadi ketua ugama. Ya ko benci Agung, ko benci Islam itu ko punya hal. Kubur masing-masing.

Tapi ko nak doakan Lim Kit Siang itu bongok betul. Tak ada faedah sebab guan eng kayu api neraka yang bakor kau masa ko di neraka nanti.

LAinlah ko tak percaya islam lagi.hhehehehe .

Cakap je la. Tak payah perli melayu lain yang masih bersatu dibawah satu kepmipinan kepada Yang di Pertuan Agung.

Tak perlu perli melayu lain kau perlu berani lawan islam sendiri dengan diri kau.
tak de orang kisah. ko cium bontot guan eng pun orang melayu tak kisah...haha

FdausAmad said...

Woo izzat apa benda bongok lu tulis ni?,

Nak gua pijak?

Abdul Munir Sanusi said...

Cuba lu tyr anta dekat Utusan. Kot diorang terima.

Lagi satu, lu mmg caralah letak Teluk Intan

MOFASAD said...

jeddah la sangat

hahaha

ahsfantasy24 said...

hehe..
slamat kmbali ke tnah air k..
:)

ayobkelubi said...

gua dgr lu repeat paper nuerologi mental sampai 3 kali?. biar betul.paper tu kacang jek bai masa gua buat kat jordan..

ザ-sylver-shooter said...

slamat hari raya
Nnti ingt nk anta anak aku sok kt UPIS ,jeddah gak..jadi doktor yang beriman..

hahaha..

berry _ shine said...

iyele sgt jeddah...
tp harap2 pasni leh le jejak ke tanah suci sama cikgu kuala kubu, fateem dan faseeh....

hadiee said...

lu mmg rock la brader. Selamat menjalani ibadah puasa~